Playboy’s nye brand?

visuel identitet

Den studerende Alex Cornell forklarer her den kreative process i et skoleprojekt, hvor han forsøger at skabe en ny redaktionel og visuel identitet for et meget faat forankret brand, nemlig playboy. Hans intention er, at fjerne fokus fra de nøgne kvindekroppe, og vende tilbage til magasinets oprindelige seriøse journalistiske profil. Enhver der kender til Playboys historie ved, at magasinet, og TV-programmet, var foregangsmedie for anti-segregation bevægselsen i datidens USA, og det er denne sociale profil Cornell vil fremhæve, med det mål, at differentiere sig fra det han kalder “the Maxims of the world”.

Én ting er det fremragende visuelle resultat som Cornell kommer frem til, noget helt andet er den detaljerede beskrivelse af den kreative process, der leder frem til resultatet – relevant læsning for enhver med interesse for kreativitet.

Om Playboy nogensinde kommer til at skille sig af med deres “bunny” tvivler jeg stærkt på, men jeg synes Cornell’s betragtninger, argumenter og resultat er meget overbevisende. Følg linket og døm selv:

Rebranding Playboy

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s