med på bølgen

Launch af beta-versionen af Google-Wave (about) er et sjovt lille eksempel på (bl.a.) 3 regerende tendenser

  1. Hvor hurtigt noget kan sprede sig når det er først diskuteres på de sociale medier (WOM)
  2. Hvor meget det at være med på ’bølgen’ betyder for nutidens forbrugere (First-mover)
  3. Den øgede betydning i at kunne give noget til andre og at være af værdi i sit netværk (Sharing)

 

Ovenstående udklip af 3-4 dages feed fra mit eget facebook netværk demonstrerer alle 3 tendenser.

Først og fremmest viser den hvordan interessen for Wave vokser i løbet af no-time over få timer og dage. For det andet kan man aflæse af statusmeddelelserne, hvordan folk der får nys om det også vil være en del af det nye – altså med på bølgen. For det tredje kan man se hvordan de mennesker der har fået Google-wave lystigt flagger at de har ekstra invitationer de gerne vil sende ud. På den måde får de både anerkendelsen af at være med på bølgen og bliver samtidig værdifuld for deres netværk.

…udover det, er det jo et glimrende eksempel på hvor meget et stærkt og unikt mærke som Google kan betyde for interessen af et nyt produkt

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s